Krisen

Det är kris inom bilindustrin och nu ska det bidras med miljarder till de stackars bilföretagen så de överlever. Aftonbladet.

Nåt som jag, en liten människa i ett kallt och snöigt land i Norden, inte förstår: Var f-n är alla vinster bilindustrin gjort tidigare? Det borde väl finnas lite kapital att ta till i krissituationer? Nåt måste väl finnas undanstoppat? Det ska fram mycket bevis för att jag ska tro att allt återinvesterats. För vinst har väl företagen gått med tidigare. Bra vinst, va?

Lämnar det hela inte en lite unken smak i munnen, ungefär som när man ätit grillchips...?

Nu är läget som det är, så det är väl bara att pröjsa...


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Ninde

Nämen vet du vad. Såklart vi måste stödja bilindustrin. Ut och stödköp Volvo o Saab nu vettja. Innan mina aktier går i botten..;)

Morrat av Spader Madame

OK! Kom och hämta något hos Spader! KRAM!! Svårt att kommentera idag?

2008-12-03 @ 14:55:31
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Morrat av Åsa

Ninde: Lovar att jag ska fundera på om jag inte ska svänga förbi och köpa en liten Volvo på väg hem från jobbet... eller två. Kan va bra att ha en i reserv...;)

Du har inga planer på att gå in och köpa hela rasket? Då kan du ju själv påverka aktievärdet. ;



Spader: Jaså - finns det massor att hämta hos dig? ;D Kram själv.

Det fungerar konstigt med både kommentarer och annat tycker jag...

2008-12-03 @ 15:20:43

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0