Sveriges damlandslag i fotboll

Har fått flera förfrågningar om jag såg matchen mellan Kina och Sverige eftersom många fått för sig att jag är en sportnörd. Vilket jag kanske framstår som emellanåt.

Men damfotboll... Jag är ledsen. Men det är inte kul att titta på.
Så nu kan ni sluta fråga mig om jag sett matcherna Sveriges damer spelat i OS. Svaret på den frågan är:
--Nej, det har jag inte.

En final skulle jag möjligtvis kunna tänka mig på att se om det skulle bli så. Men inte annars.
Det går för långsamt helt enkelt. Finesserna är jättebra, visst, men tempot saknas - därför tycker jag inte det är kul att titta på det!

Jag vet. Jag borde inte uttalat min åsikt om damfotboll. Men nu är det sagt.

Här kan ni läsa i Aftonbladet hur det gick i Sverige-matchen. (Jodå - jag vet resultatet - det har jag tagit reda på, men det är skillnad mot att sitta och titta i 90 minuter....)

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jill

Bliur så ledsen att du tycker det. Har du verkligen givit det en chans. Jag älskar all fotboll. Från herrar till damer från landslagsnivå till korpnivå. Det gäller bara att titta på rätt nivå. =)

2008-08-07 @ 08:52:32
URL: http://wegerup.blogspot.com
Morrat av Sofie Rundlöf

Hej! Kul att du kikade in på min blogg och att du dessutom har en egen! :) Har kikat på några inlägg och du skriver ju riktigt kul! Kan hålla med dig om att damfotboll inte är så kul att kolla på. Bättre med damhandboll om man nu ska se på damer - där är det ju lite fart i alla fall! Ha det gott!

2008-08-07 @ 12:13:33
URL: http://www.sofierundlof.blogspot.com
Morrat av Åsa

Jill: Jag är faktiskt uppriktigt ledsen att jag inte tycker damfotboll är roligt att titta på. Och - jo då - jag har gett det en chans. Verkligen!

Men vad sjutton, man tycker inte allt är kul att se på helt enkelt. (Tycker t ex inte om någon endaste form av motorsport heller... möjligtvis enduro)

Även om inte jag tycker om att titta på damfotboll, så menar jag inte att tjejer spelar sämre fotboll - tvärtom.



Sofie: Japp, handboll är det lite mer riv i... ;-)

2008-08-07 @ 15:06:22

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0