Sammanfattning

OS är över. Passé. Is no more.

Jag följer de flesta sporter. Men det som gjort intryck i OS i Peking 2008 är följande (i icke inbördes ordning):

Ara. Han ångrar inte det han gjorde på prisceremonin och han har fått rätt i sista änden. En bronsmedalj kommer ingen ihåg ändå! Bra. Love it!

Michael Phelps. Vilken simmargud! Stod du framför mig så skulle jag lägga mig ner och kyssa dina fötter. Tack för att vi har en bit emellan oss.

Usain Bolt: Tack. Tack. Tack! Får fortfarande ståpäls när jag tänker på det.

Island: Synd att det inte gick hela vägen. Det hade ni varit värda! Rolig handboll.

Persson: Bästa bedriften. Jag sörjde över att inte J-O var med, men vem bryr sig nu - så här i efterhand. Bra jobbat Persson. Fem getingar av fem!

OS-skandaler ur svenskt perspektiv:
Var fan var Veronica Wagner?! Skandal att hon inte fick vara med! Svensk gymnastik behöver Veronica! Gud så dumt SOK! Det suger! Jag förutsätter och kräver, om Veronica orkar träna och är i samma form till 2012, att hon är med då!
Var fan var Robert Kronberg? Samma som ovan.

(Och låt för guds skull Stefan Holm stanna hemma... Han är inte taggad eller bra nog, oavsett vad han säger! Bläh!)

Jag skulle kunna rapa upp silvermedaljörer för Sverige, men det är noll intresse så här i efterhand. Ovanstående är det jag kommer att komma ihåg till OS 2012. Skulle kunna rapa upp lite av halvintresse också, men ovanstående är vad jag tar med mig som yttersta minnen från OS 2008!
Vad är ditt främsta minne?



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Först kommer Usain Bolt, sedan kommer Phelps och sedan kommer ingen och sedan ingen och sedan... nej, där tog det OS 2008! Ses igen om fyra år i London :)

2008-08-24 @ 23:02:14
Morrat av Nollan

...där tog det slut OS 2008 - skulle det förstås stå!

2008-08-24 @ 23:03:19
Morrat av Jerk

Du kan ju inte vilja ha Kronberg och Wagner istället för Holm? Holm hade iaf en reell chans till medalj, Kronberg hade gått till semi, sen hade det gjort för ont i kulorna efter att han hade slagit i alla häckar fram dit..

Sen skulle jag med tanke på att de klarat kvalgränserna helst sett att Kronberg och Wagner varit med, men några medaljhopp var det inte..

Problemet med Wagner var väl att hon inte var i form? Men hon borde fått vara med ändå, hur ofta har vi en gymnast som har kvalificerat sig för OS?



Det som gav mig ståpäls var:

Persson

Bolt

Usas basketherrar, dunkfest 08..

Svenska handbollsdamerna fram till kvarten, sen tog deras ork slut.

Vattenpolofinalen

Rytmisk gymnastik..det är vackert, så det så!

Isinbajeva..

Herrfotbollen..



Saker som fick mig att gråta:

Inte en landhockeymatch varken på Eurosport eller SVT (Peking+ räknas inte)

Klüfts magplask, hon är ju alltid formtoppad?

Sanna, inte direkt gråta iofs, mer förbanna henne för att hon inte klarade av att hoppa över en häck.

Seglare som är nöjda med en bronspeng efter att de klappat ihop och tappat ett guld.

Att jag jobbade sista veckan av OS..

Simning, så tråkigt..

Mikaela Ingbergs insats i spjutkvalet, det kan ha varit sista gången jag såg henne kasta spjut..

2008-08-24 @ 23:26:40
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Nollan: Ja, egentligen är det så.



Jerk: Återkommer med att kommentera din kommentar... hinner inte just nu och den kräver replik! :-)

2008-08-25 @ 12:19:16
Morrat av Åsa

Jerk: Hade hellre sett Kronberg och Wagner än Holm - kanske inte för att de hade haft medaljchans, men K och W har ju åtminstone lite utstrålning...

Hehe, välter han häckarna med kulorna menar du, jag trodde det var knät. Man lär sig nåt nytt varje dag! ;-)

Motiveringen Wagner fick var väl att "ingen" fick åka till OS om det inte fanns rimlig chans att man kunde knipa minst en åttondeplats. (Då är det konstigt att vår trupp var så stor - det kanske hade räckt med tio-femton stycken om det skulle gå efter dom kriterierna...) Har vi en gymnast som åtminstone inte åker dit och gör bort sig totalt, så ska hon åka!



RSG tycker jag om också! Fast jag såg inte några sändningar...



Simning?! Är det så tråkigt tycker du? När en fantom som Phelps var i farten kan inte simning vara tråkigt. Inte på nåt sätt faktiskt.



Ingberg - synd, synd! Håller med!







2008-08-25 @ 20:50:30
Morrat av Jerk

Kronberg? Utstrålning? Du skämtar?

Wagner däremot, kaxig 08:a..henne kan man inte annat än älska, när hon sms:ar Glenn Östh och talar om hur hon lätt kommit med till hoppfinalen med tanke på hur lätta hopp de andra gjorde :)

Hon skulle varit med, där är vi överens..

RSG visades på söndagen..

Jag tycker inte simning är så intressant, mest intressant med det är att höra när Chrunak sågar någon..det blev för mycket med Phelps, så jag tröttnade..det hade varit mer intressant om Tessans baddräkt spruckit när hon var i vattnet ;)

2008-08-26 @ 00:11:48
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Hehe - det där med Tessans baddräkt... Förvånad? Nej, inte ett skit! ;-)

Chrunak är OS bästa kommentator förresten, honom glömde jag precis bort i sammanfattningen.

Kronberg glittrar som en diamnt i jämförelse med Holm.

Skönt att vi är överens om något i alla fall...

2008-08-26 @ 19:46:50
Morrat av Jerk

Jag ser iaf till det sportsliga och tar hellre med någon som har chans till medalj än någon som är så långt ifrån medalj att de lika gärna kan skicka mig..

2008-08-27 @ 09:46:16
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Veronica Wagner

Haha intressant läsning! Jag måste ju säga att vilken uppfattning vissa har om mig, utan att känna mig. Själv skulle jag vilja säga att ärlighet, målinriktad, tjej som tränar mycket utav bara helvete, och orädd... är det att vara Kaxig 08 så finns det betydligt fler som är kaxiga än jag :-)



Att jag sen inte kunde låta bli att skicka ett mess till glenn där jag skrev att en vanlig dag på jobbet hade jag varit 9a. Vilket är första reserv i finalen. Är det inte topp 8a chans så vet jag inte..



Det kanske inte alla skulle gjort, men det var en minst sagt intressant upplevelse att missa ett os sådär.



Kul att läsa vad ni skriver ändå, och är det nån som vill veta hur jag tycker och tänker så välkommen till min blogg :-) Om jag inte är en för kaxig 08 förstås.. ;-)





2008-11-13 @ 13:48:55
URL: http://www.metrobloggen.se/wagner
Morrat av Jerk

kanske är mer 08-dialekten som gör att du låter kaxig iofs..jag älskar den.. :)

Får lägga till din blogg på läslistan :)

2008-11-13 @ 21:29:36
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0