Nytt gym-liv

Nautilus har ju blivit så trevligt här i stan så förutom instruktörsdelen tänkte jag göra karriär som gymmare. Igen.
Det är det tråkigaste jag vet, men man är ju inte sämre än man kan bita ihop. Förr led jag och pinades i gymlokalen i parti och minut - så varför inte göra en comeback.
Startade i går.

Aj! Aj! Aj! Vad ont muskler kan göra så här dan efter. Det är som muskelbaksmälla.
Jag kan bara tänka mig vad det muskulaturen vill säga: -- F-n ta dig om du gör det här igen, därför aktiveras alla smärtreceptorer, fattar du eller?

Det har blivit värre och värre under dagen.
Frågade A som varit med på mitt gympass i går, om han möjligtvis kunde tänka sig att sätta upp mitt hår i en tofs innan jag skulle köra spinningpasset idag, eftersom jag inte kunde lyfta armarna så högt...

Hur högt upp sitter sen det svettiga träningslinnet efter passet? Sitter cirka fyra meter över marken. Åtminstone känns det så när man ska ta av det och inte kan lyfta armarna ovanför höften.

I morgon är det tänkt att jag ska köra igen... Får se. Kanske tar lördag.




Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Emma

Härligt med träningsvärk:)



Får man gymma "vanligt" i gymmet där lr måste man följa Nautilus-metoden?

2008-08-15 @ 11:42:11
Morrat av Sofie Rundlöf

Tror du inte att du bland alla dessa maskiner å hantlar å stänger å grejer kan hitta något som du kanske till och med kan tycka är KUL? :) Annars kommer du nog köra skethårt ett tag (bara för sakens skull) för att sedan lägga ner det igen, eller? Power'n sätter väl snart igång igen antar jag, så då har du ju iaf något att variera med. Hoppas träningsvärken lindrats tills idag då, hehe! För min egen del blir det nog vila hela helgen (som sagt, "slökorv" passade perfekt in på mig) :D

2008-08-15 @ 16:19:19
URL: http://www.sofierundlof.blogspot.com
Morrat av Åsa

Emma: Jag bör nog säga att man måste använda Nautilusmetoden. Men det är inte alla som gör det. Har jag sett... ;-) Du MÅSTE börja på Nautilus nu när A är där också. Det vore jättekul! Vi syns då :-D



Sofie: Power! Now we´re talking - det är mer min melodi :-)

Jag ska ligga i på gymmet - nu gjorde jag som dig i går och slökorvade, men det var mest för att jag hade ännu mer träningsvärk i går förstås! Men i dag, lördag, är jag på väg. Snart. Ska bara passa in det i OS-sändningarna, gräsklippning, tvättstuga, fika och annat som står på agendan! ;-)

2008-08-16 @ 08:29:16

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0