No

Körde med den på rutan hela vägen hem. Hoppades den skulle blåsa av - då kanske den hade förfallit i glömska




Aset satt fortfarande fast när jag parkerade utanför mitt hus, tyvärr.
Men däremot upptäckte jag att lappen är utställd på en blå Ford. Haha - min Ford är grön! 

Jag författat snabbt ett överklagandebrev i huvudet angående den felaktiga färgen på mitt bötfällda fordon för att slippa betala de sura trehundra kronorna.
Men nu har jag lugnat mig - så tack och lov blir det där brevet aldrig sänt!
Jag kom sex (6!) minuter för sent tillbaka till bilen i förhållande till när parkeringsbiljetten slutade gälla - då får man ju förstås skylla sig själv. J-la nitiska Securitasvakter finns det i alla fall!

Ringde A och berättade om det hela. Hon tyckte det var bra att jag inte skickade överklagandet.
Hon hade uppmuntrande nog haft en riktigt skitdag, vilket gläder mig som också är en hetsporre. Det är alltid skönt att få bekräftelsen att det är fler som är labila vid ilska.
Lägga in två brädor i bilen låter som en rätt sansad uppgift, som A började sin berättelse med, och det höll jag med om.
Om man inte är förbannad som ett bi innan.
Då kan det hända att man lägger in brädorna, stänger bagageluckan på Volvon och inser att man har en krossad framruta för brädorna var för långa jämfört med utrymmet i bilen.
Nåja - jag tröstade henne med att 1500:- för en ny ruta är rätt billigt för lite äkta, rejäl ilska. 
Det var vi rörande överens om...



 

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Leffe

Nedrans otur!! Fick du den på Arena parkeringen?

2008-08-22 @ 22:07:26
Morrat av Åsa

Leffe: Nä inte fått nån på Arenan ännu - det här var på Åhlénshuset...

2008-08-23 @ 07:13:02
Morrat av Sofie Rundlöf

Det var ju himla klantigt att komma sex minuter för sent! ;) Nej men jag kan också tycka att det är lite löjligt när det handlar om så små marginaler. Men jag hade blivit så otroligt mycket argare om det var jag som gjorde sönder rutan med plankan.. Då hade jag nog av vrede hoppat lite på motorhuven också!! Ja, när bilen ändå var förstörd liksom :p

2008-08-23 @ 08:52:08
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: Det där med motorhuven låter sunt! Det hade jag gjort också... :-)

2008-08-24 @ 07:31:46

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0