My lord

Men vad i hel-e gör grabben?
Leker flygplan och slår sig för bröstet mitt i loppet?
Han kunde lika gärna gjort en frivolt in över mållinjen.
Undrar vad klockan hade stannat på om han inte spexat de sista 15-20 meterna.

Jag andades inte på hela loppet - vilket inte är någon bedrift överhuvudtaget eftersom det bara varade 9,69 sekunder.

Världens snabbaste man: Usain Bolt, Jamaica.

(Stackars Asafa Powell fick finalfrossa - som vanligt!)

Aftonbladet.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

undrar om det var frossa eller om han bara inte pallar att springa så många lopp?

Men Usain..min nya idol, det ser så lätt ut..så samtidigt som jag älskar att se honom springa vill jag ta livet av honom, just för att det ser så lätt ut..

Pastaladdningen klar nu..tror jag ligger lite före i mitt schema..får ta några extra minuter på soffan :)

2008-08-16 @ 19:29:26
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Kan knappt bärga mig till han ska springa 200! Vad är rekordet? 19,36 va?

Där tror jag Usain gör en Brolinare in över mållinjen - eller till och med när han passerar 100 m markeringen och joggar vidare in på en tid runt 19 blankt!

GUD vad länge det är till den finalen...

2008-08-16 @ 22:10:38
Morrat av Jerk

19:32 är väl rekordet? ;)

2008-08-17 @ 02:08:30
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Jaså... nåja, det var nära. :-)



2008-08-17 @ 08:58:01
Morrat av Nollan

100m är häftigt och han springer så otroligt vackert Usain Bolt, det är inte ofta jag tycker att sprinters gör det. Annars är jag egentligen mer imponerad av maratonlöparna... fatta att hålla ett sådant tempo i över 4 mil, phu!

2008-08-17 @ 09:56:28
Morrat av Åsa

Nollan: Maratonlöparna håller väl det tempo jag skulle haft på 100 m. ;-)

Dom är verkligen beundransvärda. Men det är inte lika "macho" och därför får dom inte lika mycket massmedial uppmärksamhet.

2008-08-17 @ 10:02:45

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0