H- och U-utmaning

På nåt sätt så har jag dåligt inflytande på min omgivning.

Jag har infört ett dåligt beteende bland mina spinningmotionärer. Alla (åtminstone vi som är invigda i fenomenet) springer runt och känner på hur varmt hjulet i fram på cykeln är efter avslutat pass för att kunna slå sig för bröstet och hävda att man tryckt på bäst. Jodå, det är jag som börjat med det, jag erkänner...

I måndags kom H rusande fram och frågade om jag skulle vara med.

-- Va med på vad?
-- Tävlingen förstås. Vem som har varmast hjul!
-- Jaha, hur kollar vi det då? sa jag, och såg ut som ett frågetecken.

Då kom det fram att H kunde ta med nåt vapen från jobbet som kan mäta temperaturen på cykelhjulet!

-- Fine! Klart jag är med! När då? svarar jag naturligtvis.
-- I början av oktober är första mätning, och sen tittar vi i december vet som ökat mest i temperatur, vem som förbättrat sig flest grader. Är inte det roligt?!

Nu frågade dom fel människa om det var roligt. Det är inte bara kul - det är det bästa jag hört någonsin hört uttalas i spinninglokalen, tror jag.

Tills på torsdag ska vi fundera på vad vi ska satsa! Ingen kom på nåt bra med en gång i euforin som rådde över själva tävlingsmomentet. L kommer ha högsta temperaturen nu i oktober, men frågan är om han klarar av att öka tills i december... Hmm. Klurigt.
Ska ragga upp fler deltagare till denna tävling - var så säker!


 

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Haha, det var nog den roligaste utmaning jag någonsin "hört" om :D Ska han dessutom ta med ett vapen, så kan ni ju spinna under vapenhot, tro sjutton det blir varmt då!

2008-08-05 @ 22:17:51
Morrat av Åsa

Nollan: Kände på mig att du skulle tycka den var kul. :-)

Du förutsätter att tävlingsmänniskan med vapnet i inlägget (som denna gång inte är jag) är en han. Det är det inte. H med vapnet är en hon. (Jag skriver faktiskt bara att L är en han, en av de tävlande.)

Är inte det lite kul också? ;-) Jag hade förmodligen gjort samma grej...



2008-08-05 @ 23:31:12
Morrat av Nollan

Ja, det var pinsamt rodnar - tur att jag ändå står för att jag är full av fördomar :)

Men kan inte sluta tänka på utmaningen, föreslog den för en spinninggalen komips idag - får se om hon nappar!

2008-08-06 @ 20:38:24
Morrat av Åsa

Nollan: Hehe, sluta rodna, vi lever ju i Sverige, då är man full av fördomar - mer eller mindre! ;-)

Hoppas hon nappar. Det kanske blir spinthewheelheat-SM i slutändan om det sprider sig...





2008-08-06 @ 22:43:04
Morrat av Jerk

Men då är det ju bara att fisköra lite vid första mätningen?

2008-08-17 @ 18:48:45
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Nja - det hade det kanske varit om grejen stannat vid det där. Det har nu växt till en smärre OS-variant! En femkamp med ett väldigt avancerat poängsystem som utarbetats av Hanna. Därför kan man tjäna poäng om man trycker på ordentligt vid första temperaturmätningen också.

Rodd 1500 m (därför jag satte mig i roddmaskinen i dag), stående längdhopp, knäböj med skivstång - maxbelastning, spinningköret och nån smidighetsvariant som dom kör på polishögskolan på tid.

Stående längdhopp är mitt bidrag. För där är jag bra!

Mitten av oktober går del ett av stapeln. Gissar att jag kommer skriva mer om detta...



2008-08-17 @ 19:43:22

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0