Gothare

Nån som har en lång svart skinnkappa att undvara?

Behöver ha nåt som matchar min nya hårfärg. Som heter mörk gyllene pärlemobrun - men i verkligheten är svartare än goth-svart!

Jag och hårfärgningsförpackningarna pratar inte samma språk helt enkelt...

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Lägg i lite röda slingor... fast du kanske du måste bleka lite först och det verkar ju lite farligt. Har tyvärr ingen lång skinnrock.

2008-08-09 @ 17:10:00
Morrat av Åsa

P: Inget långt, svart i siden eller sammet då?

Har några goth-kamrater längre upp på gatan. ska gå dit och se vad dom sysslar med. Är inte helt säker på hur jag ska bete mig nu...

Får leva med goth-färgen i dag. Får åka ut tidigt i morgon och köpa nåt rött...

2008-08-09 @ 17:18:59
Morrat av P

Jag färgade håret på min moster en gång. Hon ville ha brunt tror jag, eller möjligtvis lite rött. Tyvärr hade hon grått hår så håret blev morotsrött. Hon tvättade det tre gånger med klorin dagen därpå. Minst. Det blev inte ett dugg bättre, men lite blekare. Sedan gick hon till frisören veckan därpå och frisören undrade vad hon gjort. Vissa färger kan man tydligen inte använda på grått hår. Jag får inte färga hennes hår längre.

En annan gång ville mormor ha hjälp att lägga håret och jag tänkte att det kan väl inte vara så svårt. Efteråt förstod jag att man nog skulle ha rullat alla spolarna åt rätt håll. Men mormor lyckades kamma håret rätt ändå.

En tredje gång fick jag äran att klippa en kompis som hade långt rakt och rött hår. Hon ville ha det klippt en centimeter. Håret var väldigt halt, det var jättesvårt att klippa. Det blev snett. Jag fick kalla in expertis, en annan kompis på samma folkhögskola. Hon rättade till det hela. Det slutade med att håret blev betydligt kortare än vad som var tänkt.

En fjärde gång ville en annan kompis på samma folkhögskola ha korkskruvar i sitt hår. Inga problem sa jag, vi permanentar. Det kan inte svara så svårt. Vi tvinnade håret och la upp det på spolar. Sedan lät vi det sitta i länge. När vi tog ur spolarna såg håret jätteskoj ut. Det var lockar som stod rätt ut. Sedan såg det ut som svinto för håret hade blivit bränt.

Tur att jag inte är frisör va? Men jag har faktiskt räddat en kompis en gång. Hon hade blivit klippt av sin kille och suttit framåtlutad så att frisyren lutade framåt efteråt också. Det rättade jag minsann till...

2008-08-09 @ 18:19:18
Morrat av Åsa

P: Jätteledsen, men jag tror inte jag kommer att anlita dig som hårkonsult. Varken i teori eller praktik... Men du visar jättegod vilja, det är gott nog!

Haha. Stackars mormor. Känner jag lite spontant så där...

2008-08-09 @ 18:39:52
Morrat av P

Håll med om att jag är rätt experimentell!

2008-08-09 @ 22:03:17
Morrat av Nollan

Jag tror bara att du försöker göra den där förvirrade Irländaren på facebook ännu mer förvirrad ;-)

Ha det bra!

2008-08-09 @ 22:43:41
Morrat av Åsa

P: Jag håller definitivt med där!



Nollan: Han skulle kanske göra nåt överilat med vapnet om han såg mig nu... ;-)

Ha´t bra du me´!

2008-08-10 @ 22:14:29

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0