Billingehus



Let me introduce the champ.
O, segraren i gårdagens prestigefyllda minigolftävling på Billingehus.
Nä, jag vann faktiskt inte, hur otroligt det än låter. Jag kom sist!
Fast jag tog det rätt bra... mina motspelare var chockade över lugnet jag spred över banan.




Bottenstriden låg mellan mig och M, han slog mig med ett ynka slag. Illa.
Jag kom av mig i koncentrationen när han envisades att ta punggreppet innan varje slag. Lyckades aldrig fånga det på bild, här har han precis avslutat greppet...



A och J tittar med spänd förväntan efter bollen för att få chansen att lägga upp ett flatgarv om den åker i vattnet...
Vad är det i flaskorna dom har i händerna förresten? Sportdryck?



Men vad sjutton... Spelar J med två bollar?



L inför avgörande putt... Sätter han denna blir det oavgjort mellan honom och O, så det gäller att fokusera, inte lämna nåt åt slumpen utan läsa in sig ordentligt. Nu hjälpte det inte. Han missade.
Han tog det inte så hårt - slog klubban i en sten, pressade ner bollen i hålet, la en svada svordomar, bedyrade högt och tydlig att han aldrig mer skulle tävla i hela sitt liv och avslutade med att kasta iväg klubban. 
Rätt sansad med andra ord.

Sen följde mat och krogsväng i den härliga sommarkvällen.
I kväll är det en krogsväng igen är det tänkt, men känner inte alls för det när regnet står som spö i backen utanför fönstret... Nåja, det är långt till kvällen.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Abbe

Golf.........för enkel sport, när man vet var hålet finns(flagga som även en blind kan se). Ja är med på en utmaning, tid och plats!?

2008-08-04 @ 18:17:06
Morrat av Åsa

Abbe: Nu ljög du. Flaggan kan inte alls en blind se!

Vi kanske ska ta Billingehusbanan vi var på i inlägget ovan... Då kan P vara med också, och slippa gå caddy. Blir det bra?

Återkommer om tid och plats, vi kan INTE spela i drivis, storm och hagel! Basta!

2008-08-04 @ 20:16:40
Morrat av Abbe

Förbered dig mentalt på en utskåpning, ska bära nödvändig skyddsutrustning....

2008-08-04 @ 21:19:38
Morrat av P

Detta kan bli spännande! Bestäm dag illa kvickt!

2008-08-04 @ 21:25:10
Morrat av Åska

Abbe: "... Förbered dig mentalt på en utskåpning..."

Ha! Det var riktigt roligt. Visste inte att du var en sån historieberättare. Kan du Norge-historier också?



P: Ska du också ha skyddsutrustning?

Vad tror ni om nu till helgen? Ska bara avvakta väderprognosen... Lite mulet och kallt gör inget, bara inget regn!

2008-08-05 @ 11:31:46

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0