Varför anstränga sig...

Tyckte jag skulle baka en kladdkaka, prova ett nytt recept som jag fick av A i veckan.

Radion på högsta volym, fram med bunkar och annat, ett tungt moln av mjöl lägger sig över köket och min svarta tröja.
Vispa, vispa.
Smälta, smälta.
Blanda, blanda.
Smöra, smöra.
Hacka, hacka.
In i ugnen.
Ut ur ugnen (när jag kände bränna-vid-lukten in till sovrummet där jag bäddade rent i sängarna...)

447475-40

På bilden ser den rätt ok ut ser jag. Men i real life är den extremt bränd!
Massor med brända hasselnötter på ytan
Suck!

*smask*, *smask*, *tugg*, *svälj*. 
Smakade inte alls illa ändå. Kanske duger att bjuda på ändå...
Provar en bit till för att övertyga mig...
*smask*, *smask*, *tugg*, *svälj*.
Ok. Helt ok.
Kanske inte ansträngde mig i onödan ändå...

Ha en trevlig söndag kväll.

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av syren

Den ser god ut så den går nog att äta!

2008-04-06 @ 20:17:44
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Morrat av Å

Den var god också, tack! ;-)
Nu har jag provsmakat massor med gånger, och den jag bjöd var mer än nöjd!

2008-04-07 @ 20:22:37
Morrat av P

Om du bakar fulkaka någon mer gång så kan du ju smälta lite vit choklad och hälla över...

2008-04-07 @ 21:11:19
Morrat av Å

Ahhh! Tack. Vilket extremt bra tips!
Har ångest för alla vuxenpoäng jag jobbat in i dag (de från i går är passé)... diskat, tvättat, bjudit på kaffe, (4 miljoner triljoner vuxenpoäng låter det som) och varit på Sviskis (ytterligare 58 miljoner vp)...
Suck. Hur gammal är jag?

2008-04-07 @ 21:31:28

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0