Tisdagslista

Någon påminde mig om min tisdagslista, den med I like och Not. Den hade jag fullständigt glömt bort i går.
Men här kommer den på en onsdag:

I like
* Ljuset. Det är ljust väldigt länge på kvällarna. Härligt.
* Mina arbetskamrater. På alla mina tre jobb.
* Golfsäsongen. Tycker om att fresta på mitt psyke.
* Pastasallad. Fått receptet av A en gång i tiden. Enkel. Med paprika och chili-cremefraiche.
* Vårstädning. Skövde kommun sopar upp grus. Blir jätte-vårigt med en gång. Tack!

Not
*
Gödsel. Hatar bonden som spred gödsel över åkern utmed hål 12 i dag. Höll på att kräkas när jag skulle chippa in bollen på green. Även om jag duschat sitter skitlukten kvar i håret.
* Övningskörningsbilar. Alla stans övningskörningsbilar lägger sig framför mig, så väl körskolornas som privata. Funderar på att sluta köra bil.
* Tvättmaskinsinstallatören. Som efter två minuters närvaro i tvättstugan drog en dålig historia om en bög. Fortsatte sen lägga ut texten om "fjollor" som han minsann träffat på i sin dag. Nu orkade jag inte ta nån diskussion med människan för jag tyckte inte han var värd det. Men kokade av ilska över hans inskränkta och nedvärderande människosyn. Han la till att han minsann hade träffat en trevlig "sån där" en gång. En känsla säger mig att han inte är speciellt glad i invandrare heller. Eller annat som han är rädd för.
* Skitiga fönster. Ser inte ut. Lever i ett mörker trots ljuset ute.
* Englas mördare. Behöver ingen kommentar.

Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0