Nya grannar

Panik!
Huset jämte mitt är ute till försäljning.
Jag tycker inte om grannar generellt sett. Men när jag (vi, som det var då) köpte huset var grannfaktorn inräknad i bilden. Jag behöver inte ha samröre med mina grannar om jag inte vill, för det är liksom naturligt avskärmat i form av höjdskillnader, häckar, staket och buskar.
Men vi kan snick-snacka lite emellanåt om vi står på "rätt" ställe i trädgården.

I huset jämte, det enda som inte är direkt avskärmat, har det bott en gammal dam som nu tyvärr blivit så gammal att hon inte kan bo kvar, hon har hamnat på hemmet. Hon har inte gjort mycket väsen av sig.
Nu ska det huset säljas.

Den 8:e är det visning. Då ska jag stå och lurpassa bakom buskarna (fast jag får stå rakt upp och ner, fullt synlig, kom jag på, för just mot det huset finns ju inga buskar) och spana in spekulanterna. Och skrämma bort de som jag inte vill ha som närmaste granne.
Hur dom skräms bort effektivast får jag grunna på lite.
Förslag mottages tacksamt!

(För övrigt är de grannar jag har väldigt trevliga och sympatiska, till och med humoristiska, så jag har omvärderat min generella avsky för grannar lite grann. Men rent principiellt står åsikten kvar - om man nu skulle råka få fel grannar.)

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

Jag har samma problem i huset uppe i Dalarna..det är perfekt så när som på 50 meter norrut..där är grannarna..hade inte det huset funnits hade jag fått vara helt ifred..

2008-04-25 @ 09:17:49
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Morrat av M

Tanken har inte föresvävat dig att det kanske flyttar in en en himla trevlig, humoristisk, händig, ensamstående karl...?

2008-04-25 @ 10:23:17
Morrat av Åsa

J: Men du har väl satt upp ett högt plank norrut förstås? ;-)

M: Det är just honom jag ska fokusera på när jag skrämmer iväg de andra!
Kan jag ringa mäklaren och be att han bara tar dit såna som du beskrev som hugade spekulanter?

2008-04-25 @ 19:27:08
Morrat av M

Ring du..förbered dig på att betala en saftig muta bara!

2008-04-25 @ 20:56:07
Morrat av Åsa

M: Den mutan kan vara värd några lusentappar...
;-)

2008-04-25 @ 21:40:49
Morrat av Jerk

näe..för då kan vi inte utnyttja deras gräsmatta till att spela fotboll på :)

2008-04-25 @ 22:54:57
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0