Ny maskin

Japp. Då var man lycklig (?) ägare till ny tvättmaskin. Inte levererad än, och inte heller betald visserligen, men beställd.

Exakt i denna sekund är mitt största problem om jag ska öppna kakpåsen jag inte kan slita blicken ifrån.

Skulle fikat med F i dag, men det blev ett missförstånd: F tyckte jag sa fika innan jag åkte och shoppade tvättmaskin, och jag vet med bestämdhet (jag brukar ha rätt) att vi bestämde fika efter avslutad shopping.
F ringer i alla fall och säger att han står utanför mitt hus när jag står i tvättbutiken och pratar med den sny... förlåt, sympatiske maskinkrängaren. 
Fikat frös inne. Blir i morgon istället.

Men kakorna till fikat har inte alls frusit. De ligger i sin förpackning på bänken. Fyra kokoskakor som skriker ät upp oss! Funderar om jag ska ta en, men känner mig själv och vet att den där en med 99,99999 procents säkerhet blir fyra.

I skrivande stund är kakpåsen fortfarande oöppnad.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Låtsas att dom är från Dagmars. Hennes kakor är så torra att dom tänder eld på sig själva, säger kuckeli.

2008-04-14 @ 20:20:45
Morrat av Åsa

Från Dagmars bageri?
Dom här ser inte så torra ut.
Påsen är fortfarande oöppnad.

2008-04-15 @ 06:50:12
Morrat av P

Ja, kuckeli har berättat att det finns självantändande bondkakor där.

2008-04-15 @ 09:14:06
Morrat av P

Häpp! Jag hade ju för tusan en blogg latent.
http://www.ilbecka.blogspot.com
Det kliade i fingrarna...
Så nu är hon tebax!

2008-04-15 @ 15:48:35
Morrat av Åsa

P: Nedrans skitblogg du skaffat ;-)
Kunde inte lämna nån kommentar! Jag som tänkte bli först...
Dessutom förväntar jag mig att den där listan du startade med kommer upp där inom det snaraste!

2008-04-15 @ 16:48:51
Morrat av P

Går det inte att kommentera?

2008-04-15 @ 21:12:21

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0