Hyra och Engla

Tjoho - säger min neanderthal-hjärna, eller kapitalist-hjärna, det är nästan samma sak, när det föreslås marknadshyror som en regeringsutredning föreslår kan läsa om i dn i dag.
Sen kommer jag på att jag är en empatisk människa med en humanistisk människosyn (no more, no less) trots att jag skulle kunna håva in lite extra pengar på den 100-kvadrats-lägenheten jag hyr ut.
Självklart är det ett riktigt dåligt förslag att ha marknadsmässiga hyror, inte minst med tanke på hur det ser ut avseende tillgängliga bostäder över huvud taget.
Lyssnade på svt:s Debatt där detta var ett av dagens ämne. Här kan diskussionen efter programmet följas.

Det andra ämnet i dagens debatt var kriminalvård. Med utgångspunkt från Anders Eklund som mördade Engla.
Jag hör knappt vad dom säger. Jag blir antingen upprörd, ledsen eller känner mig maktlös.
Jan Jönson som var med i programmet gjorde väl inte det mest genomtänkta framträdandet i kväll. Jag har stött på honom i ett annat sammanhang och har för mig att jag blev lite mer imponerad av honom då, även om han inte gjorde större intryck än att jag kände igen hans ansikte och hans namn. Tror jag ska studera denna man lite mer. Alla behöver få en chans till...

Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0